fredag 16 juli 2010

Auktion


På mitt broräcke ser ni här en av sex nya koppar med fat. Hur de blev mina ska ni strax få veta. Varken kopparna eller faten är märkta, men efter jämförelse med mina gamla blå assietter med samma dekor råder det inget tvivel om att det är Fiesta från Rörstrand.


Det var auktion i går, ett stenkast från vår stuga. Ett hus som stått tomt ett bra tag hade nu tömts på sitt innehåll. Det är alltid intressant att gå omkring och titta på verktyg, husgeråd och annat som varit en människas liv.

När jag fotade fyndlådan visste jag inte att den skulle bli min. Jag tänkte inte ropa in något, utan lämnade Ann Charlott i solskenet och tog med mig barnen till stugan så att de skulle få bada och leka. Men Ann Charlott ropade in den och gav den till mig som en extra födelsedagspresent. Tjohoo och jippi! Min bästa loppisspanare, som sagt.


Jag kunde inte låta bli att föreviga denna tryckerilåda. Lådor från förr... Suck!


Den här burken blev dyr. Hoppas att den hamnade hos rätt person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar