fredag 29 januari 2010

Blå hyacint


Det är klart att jag har en Hyacint, Joanna. Och den blänker precis lika vackert som den på Tradera-bilden. Den är mitt paradnummer som jag hade tänkt avsluta min Percy-odyssé med, men här är den nu! Jag hann inte ta någon ny bild, men så här såg den ut i somras. Jag ska absolut spana efter en Hyacint till kära systerdotter (alla borde ha en) och så kanske hon spanar efter en Variant åt mig!

Hyacint finns även i svart, och borde då passa förträffligt till Lillemor! AC-modellen är bra fin!

4 kommentarer:

  1. men du din!
    klart du har.

    den svarta är vacker och skulle passa bra om jag någon gång får svarta lillemor.
    men den blå passar bra till mina temuggar från arabia, då tänker jag att det skulle bli en fin dukning.
    blandat men ändå lika.
    (ps. vilken färg som helst går bra.)

    jag ska spana efter variant för även om jag gillar den (i den rödrosa) så gillar jag hyacint mer.
    jag har ett fat i variant. grönbrunt.
    men hittar jag kopp och fat köper jag det åt dig.

    SvaraRadera
  2. Jag har ett lila Variant-fat med en omaka omärkt kopp som är vit med en lila rand på insidan. Passar i och för sig bra, men det vore trevligare med den rätta koppen.

    Jag har hållit mig till blått ett längre tag, men nu ska jag skaffa en mixad teservis i någon annan färg, beroende på vad jag fyndar. Svart kanske? Eller lila. Grönt? Rött vore också fint.

    Vi kan ju spana åt varandra och sen ha någon sorts internloppis, eller vad säger ni andra?

    SvaraRadera
  3. jaja brabra! så gör vi, så får det bli.
    även om jag lämnat fyndmeckat gävle.

    SvaraRadera
  4. Variant såldes också i den versionen, en vit kopp med färgat band inuti, har sett även den olivgröna varianten med sådan kopp. Håller dock med om att den är finare med Variant-dekoren även på koppen!

    SvaraRadera