lördag 24 april 2010


De här kopparna var en gång mina, men nu får jag nöja mig med att använda dem när jag hälsar på. Senast var det pannacotta som serverades i dem.

Jag vet inte varför, men jag tänker mig alltid dessa koppar i en kontorsmiljö från 60-talet. Kanske är det den skrivmaskinsgrå färgen eller de klisterlappsliknande prickarna som gör det. Snygga tycker jag i alla fall att de är.

Ja, ibland är jag faktiskt så storsint att jag ger bort mina vackra saker! Och det känns helt rätt. Jag har ju ändå tillgång till dem eftersom mottagarna är personer som jag känner och hälsar på. Och den bästa presenten är ju som bekant - en loppiskopp!

4 kommentarer:

  1. Åh...fiina prickiga koppar!!

    SvaraRadera
  2. så himla snällt och generöst. dessa koppar är några av mina favoriter dessutom!

    SvaraRadera
  3. Gila, ja visst!!!

    Ida, så roligt att du tycker om dem. Och nu ska jag hålla utkik efter Tebe åt dig. (För visst var det så ditt nya favotitporslin hette?)

    SvaraRadera
  4. nämen!
    gillar ida tebe? (säger jag med förvåning fast när jag tänker efter två sekunder är det ju inte alls konstigt, helt hennes stil.)
    jag har ett fat som jag köpte en gång för så himla länge sedan.
    fast det är, tyvärr för ida, ett av mina favoritmackfat, annars hade du fått det ida.

    SvaraRadera