tisdag 8 juni 2010

Gunillas koppar

En solig dag åt jag lunch hos Gunilla. Det är alltid lika gemytligt att komma hem till henne. Vi satt förstås ute i försommargrönskan. Västerbottenspajen var utsökt.

Medan lunchen tillagades beundrade jag barnbarnen och när porslinsskåpet öppnades möttes jag av denna syn: Swedish Grace i de milda färgerna snö, is och äng. Visst är det vackert för ögat att se dem tillsammans så här. De öronlösa muggarna är blodgivarpremier. Synd att jag inte fotade stämpeln under.


Visst matchar de varandra, Gunilla i sin rutiga blus och Arabiaskålen med sina blå kronblad? Inuti finns två likadana skålar i fallande storlek.

Sedan blev det kaffe i Rörstrandkoppen Sundborn av Pia Rönndahl. Modellen är densamma som hos Poem som jag skrivit om tidigare.

Nästa inlägg kommer att handla om Gunillas vackra teservis. Missa inte det!

1 kommentar:

  1. jag väntar med spänning!

    och de kalla färgerna är vackra, särskilt tillsammans.

    SvaraRadera