lördag 5 juni 2010

Kvällsro


Trädgårdsföreningens årliga växtbytardag gick av stapeln i dag, och som vanligt bjöd jag mina trädgårdsvänner på lunch efteråt. Det blev lyckat, som väntat, tack vare sällskapet och de trevliga samtalen.

Men nu är det kväll och R och jag tar oss lite överbliven rabarberkompott och sätter oss i soffan. Vi lyssnar till barnen när de leker ute i den ljusa försommarkvällen och så planerar vi för morgondagens tur till stugan vid havet, den som är bara vår och inte delad. Det är första besöket sedan i höstas och jag kan lugnt säga att vi ser fram emot det!


Vi inviger de ryska kaffekopparna som jag impulsköpte för ett tag sedan. De är ganska små och passar därför utmärkt för en kvällskopp.

2 kommentarer:

  1. det gröna glasunderlägget var underbart vackert.
    och den lilla löparen och de gulrosa glasskålarna.
    men framför allt den ryska kaffekoppen!

    SvaraRadera
  2. Coupeglasen (som jag tror att de kallas) är fyndade på loppis i Kläppen för många år sedan. Jag har även svarta (genomskinligt) och ofärgade.

    SvaraRadera