fredag 11 juni 2010

Det susar i säven


Jag tog med mina kära bokcirkelvänner på teater. Det är alltid lika trevligt att se Västerbottensteaterns sommarföreställning. I år spelas Det susar i säven i naturskön miljö vid kvarndammen nere vid älven.


Jag kom hem tidigt från jobbet så jag hade hunnit baka kardemummabullar och koka kaffe och te. I pausen dukade vi upp på den väl tilltagna läktaren. Tyvärr visar inte bilden hur solig kvällen var eller hur mycket vi skrattade.

Anna ska just ta en klunk kaffe ur vardagsvarianten av Blå Hyacint. (Den finare tekoppen har jag skrivit om här.)


Jag packade ner lite udda koppar i utflyktskorgen. Den till höger fick jag faktiskt av några av bokisarna när jag fyllde år. Den låg (tillsammans med en bok) i en korg med allehanda godsaker. Mina vänner känner mig!


Här är en bild på den mysiga igelkottfamiljen som hela tiden rörde sig i utkanten av scenen. Vill ni läsa mer om föreställningen kan ni klicka på bilden nedan.



Teaterbilderna har jag hämtat från Västerbottensteaterns hemsida.

(Ni som förväntade er Rosmarin får hålla ut ett par dagar. Det kommer!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar