fredag 8 oktober 2010

Äntligen en kopp (fast en mugg)


Nu har jag bestämt mig. Jag kan inte sluta helt med den här roliga sysselsättningen att ta bilder på vackra saker och sedan tota ihop bildtexter till dessa. Och vad passar bättre nu än att visa en mugg signerad Margaretha Holmlund. Tyvärr har jag inte bilder från alla vinklar, för det förtjänar den, men jag kan berätta att det på den här står "styvmorsviol" och på den andra, som jag har på jobbet, står det "sällsynt". Det har gett upphov till en del trevliga samtal.

Visst förstår alla att det var färgen jag först föll för, och hur bra den skulle göra sig i mitt kök. Men jag tycker om den på många sätt, att den är matt på utsidan och blank inuti, att det både är reliefeffekter och dekor, en dekor som ser skissad ut, med mjuk blyerts. Och så pricken över i - rosen!

2 kommentarer:

  1. det här var sannerligen goda nyheter.
    bra att du inte slutar.
    jag vill ha min kopp om dagen, eller iaf minst en i veckan.

    SvaraRadera
  2. härligt Katarina, tack för att du inte lägger ner helt, nu när vi inte är så många som underhåller våra bloggar. Superhärlig mugg/kopp som verkligen matchar ditt kök.
    Kram, kram.

    SvaraRadera