tisdag 5 oktober 2010

Så här ligger det till


Jag har många järn i elden just nu, och det har varit ganska trevligt. Jag jobbar och studerar och har två slöjdklubbar, jag har min bokcirkel och min syjunta och min yoga och jag vintrar trädgården och huset och slöjdar för fullt till en julmarknad.

Så läste jag en bok, och visst är det så att en bok kan förändra ens liv? Jag läste om Madame Michel och kom ihåg vad det är som gör mig som mest lycklig - att njuta av de sköna konsterna och tillbringa tid med själsfränder, min familj till exempel.

Och eftersom det endast är fyra personer (Tack för era uppmuntrande kommentarer!) som uttrycker att de vill fortsätta att läsa min blogg så är valet av aktivitet som måste strykas från listan enkelt - jag lägger ner den. Men inte riktigt än. Jag måste få visa er alla mina koppar först. Det är, trots allt, några kvar...

4 kommentarer:

  1. Har nu äntligen tittat in på din blogg och har läst med förtjusning. Vilka fina foton du har tagit, jag vet ju hur svårt det är att fota porslinskopparna gjorda i Hjoggböle t.ex. Ska fortsätta att läsa nu när jag hittat hit. Hälsningar Margaretha

    SvaraRadera
  2. ja du har säkerligen inte läst min kommentar på inlägget nedan, men seså gör det genast och sluta upp med tankar om total nerläggning.

    SvaraRadera
  3. ja, precis jag håller med Joanna, låt den bara vila en stund. Det kommer fler koppar under dina dagar och det kommer absolut lugnare perioder också.

    Kram älskade syster :)

    SvaraRadera
  4. Margaretha, så roligt att du har hittat hit! Snart ska jag lägga ut bilder på de av dina koppar som jag har sedan förut.

    Joanna, du är min bästa bloggpeppare, och jag är lite avundsjuk (men missunnar dig det verkligen inte!) på dig för att du har så många läsare på din blogg.

    Tack, Åsa, för din uppmuntran. Och alla trevliga mattips som jag får på din blogg!

    SvaraRadera