söndag 12 september 2010

En plats att längta till


Här skulle jag vilja leva och bo. Tänk att gå ut på morgonen och hänföras, blicka nerför liden och bort över älven. Man nästan kastas bakåt av upplevelsen när man stiger ut på bron. Vilken bro, förresten, att ta morgonkaffet på (ifall jag drack sådant).



Med skogen i ryggen skulle jag känna mig som hemma. I sluttningen framför Anders Larsa-gården kan man sitta i gräset och dricka kaffe. Det är härligt en solig dag. Det vet jag av erfarenhet.

I går, till exempel, gjorde jag det, fast bakom bagarstugan. Svärmors matsäck mättar gott. Och gröna Anna fick följa med.


Platsen är Gallejaur, ett natur- och kulturreservat nära Arvidsjaur. Just den här dagen var det direktsändning av P1:s naturmorgon härifrån.

Fler bilder kommer. Jag har förstås fotat mer inne i husen. Till exempel porslinsskåpet!

2 kommentarer:

  1. Vilka otroligt vackra bilder. Så skyddat huset låg, precis som om det var byggt efter Feng Shuis aspekter.
    Vad gjorde ni där, bakade ni i bagarstugan?

    SvaraRadera
  2. Nej, vi bara tittade och blev visade runt av byns ende bofaste invånare. Det var intressant att höra honom berätta.

    SvaraRadera