torsdag 9 september 2010

What a day


Jag sitter i solen och läser kunskapsteoretiska teglstenar (nej, lekablock är mer passande!) och då och då stannar jag upp och betraktar världen. Inte är hösten här, nej inte på länge! Trädgården har fått nytt liv och sockerärterna känner sig trygga nog att sätta en ny kull skidor till världen.


Mycken läsning gör dig klok... men också kaffesugen. Doften av de italienska bönorna når mig redan innan jag hunnit mala dem. Och när jag brer mina smörgåsar kan jag nästan inte bärga mig. Men så sitter jag till slut här och tar klunk efter klunk medan vinden prasslar i asparna och svalkar ljuvligt runt mina bara ben.


Lyssna gärna på What a Day med Greg Laswell. (Hoppas länken fungerar. Fast det är bättre ljudkvalitet på Spotify. Och då slipper man se videon.)

2 kommentarer:

  1. Oj så mysigt du verkar ha det, man kan väl inte få bättre pluggarväder eller lokal än en solig trädgård.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är nästan för bra för att man ska kunna koncentrera sig.

    Och du - kolla in nästa fredags inlägg. Det är tillägnat dig.

    SvaraRadera