fredag 17 september 2010

Mix a pancake, beat a pancake, put it in a pan


Alla har bråttom ner till frukosten på fredagarna nu för tiden. Allt tack vare pannkakorna.

Det började med en bok som jag vann i den här tävlingen. (Tack, Åsa!) Jag bestämde mig för att laga till alla recepten ur boken, från början till slut. På bilden ser ni blåbärsplättar med pecannötsås och vispgrädde. De vilar (ännu i säkerhet) på Höganäsassietten Collection. Earl Grey i koppen Pors från Gefle.

Cook a pancake, toss a pancake, catch it if you can!

3 kommentarer:

  1. åh herregud va gott det där såg ut!

    SvaraRadera
  2. Det var väldigt gott, och på fredag blir det trippelchokladpannkakor!

    SvaraRadera
  3. Härligt, vilken tur då att den receptboken kom till någon användning.
    Och så smart att tillaga vartenda recept, i följd. Du lägger väl upp bilder för varje gång, hoppas jag.
    Jag är spänd på crumpets, om de blir lika goda som de köpta vi har provat.

    SvaraRadera