onsdag 5 maj 2010

Bokcirkel


När vi träffas hos Maria bjuds vi utsökta kladdkakor på Mateus, och ibland även en bok. Och vad vi uppskattar den lilla lyxen! Det är en fantastisk tillgång på många sätt att ha en Bokia-anställd med i bokcirkeln. (Men naturligtvis uppskattar vi dig mest för den du är, Maria!)



Teet dricker vi ur koboltblå Höganäsmuggar med träfaten i perfekt skick. Jag tycker att mjölkkannan är närmast fulländad i sin äggform, med pipen i vädret.

Collection heter serien som snabbt blev populär i början av 90-talet. Kvinnan bakom muggen heter Marie-Louise Hellgren.

4 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk blogg du har! Jag har läst alla inläggen. Nästa gång vi är hos mig ska jag överraska med andra tekoppar:)

    SvaraRadera
  2. Jag har också den gräddkannan men i en ljusare blå färg och jag älskar formen, som en liten nyfiken kyckling, med näbben i vädret.
    Jag har ju även tekannan i samma ljusblå färg och sockerskålen men den är grön. Alla har samma mjuka, runda, sköna former.

    SvaraRadera
  3. jag har ju muggarna också, men de är nerpackade i en kartong i källaren som det står stugan på...ifall vi någon gång kommer att skaffa oss en stuga. För jag är ju egentligen en riktig romantiker och gillar tunna muggar med blommönster som just nu tar all plats i mina skåp.

    SvaraRadera
  4. Fru Saadio, så spännande, då tar jag med mig kameran!

    Åsa, så roligt att du inte gjort dig av med din Höganässervis, för det kan ju komma andra tider när du tycker att den känns helt rätt!

    SvaraRadera