fredag 14 maj 2010

I majsolens sken


Se vad man kan kratta fram under fjolårsriset. Det är alltid lika roligt att börja med vårbruket. Och när vårsolen värmer och torkar upp så vill man inte göra annat.


Men en kaffepaus har man alltid tid till, invid en varm uthusvägg där man kan sitta och betrakta allt som måste göras i trädgården.


Se så bra de nya servetterna från Indiska passar till både duk (en av svärmors utrensade) och koppar. Jag skulle gärna ha en klänning i ett sådant tyg. Nej, förresten, ett förkläde skulle kanske räcka, eller en liten kappa till köksfönstret.

7 kommentarer:

  1. Min svärmor är från Småland och jag har fått blåsippor därifrån och de tokblommar just nu. Visst är det härligt!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är de vackra! Både den intensivt blå färgen och de olika långa ståndarna runt den gula mittpunkten bidrar till skönheten.

    SvaraRadera
  3. nej en hel klänning skulle vara alldeles lagom.
    med turkos kofta och röda strumpbyxor till.

    fin kopp, jag skulle kunna tänka mig en klänning i det mönstret.

    SvaraRadera
  4. Ja, Joanna, vi skulle ha var sin. Jag kunde ju ha röd kofta och turkosa strumpbyxor för variationens skull.

    SvaraRadera
  5. och jag nöjer mej med ett förkläde av dukens mönster, jag som helst inte klär mig i mönstrade tyger. Men jag skulle kunna tänka mig vit kjol, turkos blus och vit kofta bärandes på ett stort fat, dingnande med goda kakor och bullar.

    SvaraRadera
  6. Ja, Åsa, det vore en härlig syn!

    SvaraRadera
  7. förresten kata så såg jag såna koppar på loppisen nära där jag bor.
    fem kronor styck, fyra stycken, min första tanke var att köpa åt dig.
    min andra tanke var att du kanske inte ville ha fler.
    min sista tanke var att jag inte hade några kontanter så jag lät allt vara.

    SvaraRadera