tisdag 25 maj 2010

Te och en bok


Vad vore livet utan böcker? Och vackra är de också. Man skulle kunna ha en blogg om bokomslag lika gärna som om koppar.


Koppen är Gefles Lavendel (Percy förstås) som låg i en låda med "gammalt skrot" som jag fick av min morbror när han skulle sälja sitt hus. Det är mormors kopp som hamnat i lådan via morfars sommarstuga. Och tänk att den hittade till mig!

På brödet har jag inte lagt en skiva kroppkaka med sylt, utan en ost med nötfyllning och fikon-russin-chili-chutney på toppen. Det är min matsyster som gjort det och det är mycket gott.

2 kommentarer:

  1. nämen vad trevligt att min krutröksterrin och chutney fick komma med på din fina blogg. Vi åt det i lördags tillsammans med flickorna och Åsa och Jörgen och så drack vi Portvin, mkt bra kombination.
    Men det passar även med te och särskilt att få dricka ur den fina koppen.

    SvaraRadera
  2. Ja, det måste vara väldigt gott med portvin till.

    SvaraRadera