måndag 3 maj 2010

Miniberså


Visst är den söt, den lilla minikoppen som en av mina systrar har som motvikt på en tekula.


Se så liten den är, även i en barnhand som denna.

Jag är rätt svag för miniatyrer. Jag hade en period under min barndom när jag tillverkade många miniatyrföremål, både till mitt eget dockskåp och mina systerdöttrars Barbiedockor. Det blev några virkade dukar, vävda mattor, fotoramar av kartong och mycket annat. Nu har jag hittat en blogg som får mig att vilja återuppta den sysselsättningen. Har ni inte sett den redan så gå in och titta på Call of the Small.

4 kommentarer:

  1. Jag köpte den på Expo stormarknad, av alla ställen och det fanns bara en av just Berså.

    SvaraRadera
  2. Ja visst är den söt. Och, Åsa, har du kollat in dockhusbloggen? Det finns några gamla inlägg som man kan missta för riktiga (fullskaliga) interiörer.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag kollade igår och så fantastiskt.

    SvaraRadera