lördag 20 mars 2010

Sockerskålar


Det är synd att ingen använder socker i kaffet eller teet nu för tiden! Nej, det förstod ni att jag inte menade, men man får ju inte använda sina fina sockerskålar till vad de är ämnade för.

Jag brukar ha dem till tepåsar i stället, en för oöppnade och en för begagnade. Nu är det förstås inte alltid så att man vill bjuda på påste, men då får man väl ha något annat i skålarna, marmelad, praliner, små skorpor eller så.

I förgrunden står Blå Hyacint och i bakgrunden Adam och två versioner av Prunus.

5 kommentarer:

  1. haha.
    jag hade tänkt skriva att jag använder mina för tepåsar, men se det gjorde du redan vi är visst släkt du och jag med våra smarta idéer.

    SvaraRadera
  2. just till smákakor eller pepparkakor passar det väl utmärkt? man kan inte ställa fram sá mánga kakor, sá man äter inte sá mánga, vill säga det gynnar báde midjan och ögonen =)

    SvaraRadera
  3. Smart. Och vill man äta mer får man ha flera sorter i fler skålar!

    SvaraRadera